Veel gestelde vragen;

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn doordeweeks open van 9.00 uur tot 17.00 uur. Bel even om teleurstellingen te voorkomen en zo komt u nooit voor een dichte deur te staan, indien er even niemand op de zaak is. Na 17.00 uur en zaterdag alleen op afspraak.

Repareren / monteren / installeren jullie ook?

Voor reparatie kan u bij ons terecht. Natuurlijk is het ook een kosten afweging of reparatie al dan niet zinvol is. De snelste én goedkoopste manier voor reparaties is om zelf uw defecte apparaat langs te brengen. Mail of app uw foto (liefst meerdere) en wij nemen contact met u op over de mogelijkheden. Montage/installatie gebeuren op aanvraag. Wij proberen de goederen zoveel mogelijk montage klaar bij u aan te leveren. (Iedereen kan een web-shop beginnen en schuiven met dozen, wij doen meer!)

Kan ik mijn oude stoelen of apparatuur aan u verkopen of bij u inruilen?

Indien u nog over nette en goed werkende stoelen of apparatuur beschikt kan u ons dit mailen of appen en kunnen wij u hierin een voorstel doen. Inruilen doen wij meestal echter alleen bij aankoop van nieuw.

Krijg ik garantie?

Garantie wordt bepaald door de verhouding prijs en kwaliteit. Hoge kwaliteit betekent een betere garantie (productafhankelijk). Service staat bij ons hoog in het vaandel en wij leveren zoveel mogelijk hoge kwaliteitsproducten met navenante garantie. Wij bestaan niet voor niets reeds ruim 40 jaar en houden graag tevreden klanten. (Zie ook onder kop HOBA – Algemeen.)

Kan ik alles direct meenemen of bezorgen jullie ook?

Indien de producten op voorraad zijn kunnen deze direct meegenomen worden. Levertijden zijn product/fabrikant gebonden en kunnen variëren. Vaak wordt een levertijd van 4 tot 6 weken gehanteerd. Bezorgkosten worden in rekening gebracht en zijn afhankelijk van het gewicht of de overeengekomen verkoopafspraak. Indien wij een rit kunnen combineren (als er geen haast bij is) kan u besparen op de kosten.

Kan ik direct betalen?

Wij beschikken niet over een pinautomaat, dus houd u daar rekening mee bij directe aankopen. Bij grotere opdrachten/bestellingen hanteren wij een aanbetaling als reservering van de goederen. Prijzen zijn exclusief BTW.

Kan ik mijn stoel of apparatuur zelf schoonmaken/onderhouden?

Het goed en consequent onderhouden van uw apparatuur verlengt de levensduur veelal met jaren. Het schoonmaken van uw stoel met wat groene zeep en lauw water (geen schoonmaakmiddelen) verwijdert veel aanslag als bijvoorbeeld lak. Ook het inspuiten van de bekleding(skai), één of twee keer per jaar, met een daarvoor geschikte spray (wij gebruiken hiervoor bijvoorbeeld de cockpitspray van de action!) doet wonderen. Ook moeten filters in droogkappen regelmatig ontdaan worden van stof en zeven/afvoer in wasunits leeggehaald worden om verstoppingen te voorkomen en dure reparaties uit te sluiten.

Mijn oliepomp pompt niet goed meer kan ik hier zelf iets aan doen?

Een aantal veel voorkomende klachten zijn eventueel zelf te verhelpen. Een zwaardere stoel die verplaatst/opgetild wordt zonder de pomp eerst te hebben vergrendeld (op de rem gezet) kan gaan schokken/trillen tijdens het pompen. Dit kan soms verholpen worden (slijtage redenen natuurlijk uitgesloten), door de stoel naar de hoogste stand te pompen en enige malen door te pompen. De in de pomp gekomen lucht, ontstaan door het verplaatsen, kan hierdoor weer ontsnappen. Het al dan niet meer omhoog gaan/zakken van de pomp kan betrekking hebben op het oliepeil in de pomp. Het vullen met en verversen van de olie in de pomp is een mogelijke, maar soms lastige oplossing. Natuurlijk zijn er nog vele andere mogelijke oorzaken die onze monteurs voor u kunnen oplossen. Stuur een foto van uw probleem per mail of app voor advies.